Kanariefågel i Antarktis

Så känner jag mig idag. Himla pinsamt. Jag har aldrig känt mig så obekväm i mina kläder som idag. Igår var det hur fint väder som helst, så jag valde min långa färgglada kjol. Fan också. Helt fel val! Jag får massvis med kommentarer. Mina klasskompisar vill hänga mig i taket för att jag ser ut som en stor gardin. Herr Hedman släpper en kommentar om "vår demonstration" och att jag ska se till att jag inte trampar ner den i smutsen, sedan i matsalen säger Maria Krynitz och Sara nått. (Kommer inte ihåg) Men nu kom det bästa (värsta). Herr Borkstedt kommer till mig och skriker från långt håll: wooow, jasmin, vilken fantastisk kjol. Färgen är ju strålande! Underbart! Vart har du köpt den?
Och jag tänkte bara: snälla säg inte att du vill köpa den!!! ;)
När jag går ut så säger Marit fäsch (vilket är tyska) och vår nya sekretess säger wow. Nu sitter jag på espressohouse och en tjej som jobbar här skrattade åt kjolen. Jätte kul kan jag säga! Om nån har med sig extra kläder ---> hör av er!!!! Snälla!


Trackback