50 shades of blue

Bioun giourno! (har fortfarande ingen aning hur man stavar det...) hehehe
Igår så var vi ute med båten i 12 timmar. Vi åkte med Servio (han är ganska känd både här och i tyskland), det var 25 personer on board och vi åkte till grottor, och världens finaste stränder (den ena av dem har fått priset till världens finaste strand och är därmed i listan av Worlds Heritages). Vi åt färsk fisk, drack grappa, prosecco och aperol spritz (alla tvingade mig- det var INTE frivilligt) och åt vattenmelon.
Imorn åker vi tillbaka till Alghero och ska sedan flyga hem på kvällen. Jag vill inte :(
Puss ♥

Servio ville att jag skulle styra båten sålänge han pratade i telefon. (BTW ingen skadades-ingen dog)

summersun

Godmorgon ♥
Idag skiner solen (som vanligt) och vi ska strax åka iväg på utflykt. Yesbox!
Hoppas ni hare braaa ♥

Drunk in happiness

Bilder från igår ♥

Italiens Monacco-drömmarnas stad

Hej på er ♥
Igår så packade vi och åkte iväg med bilen norr ut. Vi åkte till en av europas rikaste och finaste städer. Porto Cervo består nästan bara utav en stor lyx hamn där alla rika parkerar sina gigantiska fartyg. En flaska vanligt vatten kostar där 100kr (bara så att ni får en känsla på priserna där...).  Butiker som Prada, bredvid Bugatti, Hermes och Burberry är de enda möjligheterna att shoppa. Porto Cervo är verkligen en dröm. Och som om detta inte räckte, så träffade vi på "die Geissens" (tysklands mest kända lyx-familj som har en egen tvshow). De höll precis på att filma när vi gick förbi och Carmen (Fru Geissen ) sa att jag hade ett fint tshirt på mig . Hehe
Nu har vi kommit fram i Cardedu och bosatt oss i ett hotell här. Så himla fint och lyxigt.
Älskar semester!

Heaven on earth

Jag köpte massor med armband här :)
Ben, Francesco och     ♥ Arian ♥

Buongiono!

Åh så fint det är här. Jag kan knappt beskriva havet, naturen, blommorna, människorna här. Jag har varit tusentals gånger i Italien med det har knappt varit så fint som det är här. Inga sopor. Inga fattiga människor som sitter på gatan...
Igår så åkte vi till Bosa, en liten by med hus i alla möjliga färger. Vi gjorde lite annat också, men dagen slutade vid poolen/stranden, i restaurangen, och sedan med utgång inne stan.
Kram ♥

Ti amo ♥

♥Tjenaa :)
Hur är vädret där uppe i Sverige?
Här känns det som om det inte finns någonting så kallade moln eller dåligt väder i huvudtaget. Igår så åkte vi till en av (eller här säger alla: DEN) bästa stranden i hela europa. Helt sjukt så fin den var. Jag snorklade i havet som är helt klart, simmade mellan fiskarna och försökte ta bilder under vattenytan. Jag köpte ju ett fodral som gör att mobilen är säker. Men idag funkade det inte och min iphone har gått sönder. Jag darrade och grät lite. Men jag vill inte förlora många ord för annars kommer jag få en hjärtinfarkt.
Sedan så åkte vill upp på ett berg och promenerade ner. Där nere i berget är nämligen en mer än 25millioner år gammal grotta. Den var magisk kan jag säga. Men vi fick ta och gå alla 1500 trappsteg upp igen vilken gjorde mig vansinnig så att jag joggade upp. Kändes som om jag skulle dö i denna hetta här. Haha :)
Sen har jag legat vid poolen ett bra tag, fixad mig och sen blev det utgång. Träffade massa schyssta människor.
Puss på er där uppe i Sverige ♥ (eller ni är kanske också på semester...?!)

Bella Italia

Godmorgon ♥
Bäst hälsningar från Italien. Vi har det så bra här. Underbar sol, klart vatten, vita stränder, mysiga människor, vacker natur, lyxigt hotell... (lååång lista).
Jag tänkte bara snabbt slänga upp några bilder från dagen igår. Vi var vid stranden, poolen, gamla stan, vi åkte ut med båten för att se delfiner (tyvärr såg vi inga), men vi hoppade in i havet från båten. Sommar ♥
Hoppas ni alla har det lika bra som vi här. Puss puss♥

near the sun

Godmorgon ♥
Vi är framme nu. Vi landade igår kväll, åt middag, och promenerade sedan in i Algheros gamla stan. Pappa och jag stannade på vägen för att åka lite berg och dalbana och scooter. Hehe, så mysigt där vid vattnet. I stan var det fullt med folk, men inte så mycket tourister. Det är så charmigt, med lukten av färsk pizza, pasta och seafood, med musiken som spelas i alla hörn och med dessa mysiga, små, dyra butiker som finns att kika igenom.
Nu ska jag inte sitta vid datorn längre utan gå ut och njuta av solen, havet och poolen.
Ha det bra nu! ♥

watermelone

Jag var ute och sprang 9km precis och det gick sååå bra. Riktigt glad är jag nu! :)
Vi ska få gäster ikväll (igen) så nu ska jag duscha och hjälpa till i köket.
Till mellis idag åt jag fräsch vettenmelon, vilket är konstigt eftersom jag egentligen inte gillar vattenmelon, den är så söt ju. Men det gick bra idag.
Imorn ska vi upp ganska tidigt och åka ut till flygplatsen. Jag längtar till 35grader i skuggan, medelhavet, stränder, poolen, hotellet....ALLT !
Puss på er, hoppas ni får en bra kväll :*

A million and one reasons

Redan fredag! Herre så snabbt kan en vardagsvecka gå. Imorn ska vi ju redan till Sardinien. Har inte ens börjat packa...
Jag har just varit i stan, shoppat smycken, underkläder och tillbehör till min kamera. Jag glömde visa mina nya pyjama shorts också:
Annars så får ni en dagens outfit och en bild på gubbarna som marscherade runt i Stockholm idag.
BTW: Jag såg precis att jag hamnade på en outfitblogg! Jätte kul att se och tack för det! För att se inlägget klicka häääär!

Make the world taste better

Jag bakade just lite saker: små blåbärpajer och små tårtor med bär ur trädgården.
Strax kommer vi att få gäster så nu ska jag hjälpa till och förbereda!
Ha en bra kväll ♥

New in

Här är lite bilder på saker jag köpte i veckan. Jag köpte lite till, nämlig en stor väska, en liten väska, parfym, massa smink, smycken, en tjocktröja och detta:

let´s move

Godmorgon ♥
Min väckarklocka ringde imorxse kl.7 för att jag vill gå ut och springa. Och vet ni vad? Jag knäckte milen på 55minuter! :) YAY! Jag är så glad att jag sprang så tidigt på morgonen eftersom det redan då var varmt. Jag kom hem och slängde på mig min bikini och sprang ner till stranden. Brrr. Vattnet var ju verkligen inte varmt. Men jag simmade runt i ca. 7 minuter.
Nu ska jag klä på mig och gå och äta lunch med pappa i sta. Vi ska till Hermanns idag. Hoppas det går bra.
Puss på er och njut av solen ♥

Through the world

Idag gjorde pappa och jag en lååång (7timmar) mc tur. Vi åkte norr ut, till östbyhusslottet, åt lunch i en trevlig golfklubb och åkte hem igen. Vi hade faktiskt jätte kul, men nu är jag trött. Jag vet att det är svårt att tro, men det är jobbigt att sitta där i vinden så länge. Känns som om jag just har sprungit en maraton. Puh.
Ha en bra kväll ♥

Throwback

Hej fina ni ♥
Jag hade ingen särskillt bra dag idag. Jag började dagen hos läkaren, sen i sjukhuset, sen fick jag ta blodprover vilket min kropp absolut inte gillar eftersom jag inte har mycket blod. Det var som vanligt en lång, jobbig och smärtsam process. Till slutet fick jag hämta ut nya piller. Igen. YAY! (ironi) . Efter det var jag ganska trött och mådde lite illa. Jag sov 3 timmar ute i trädgården, och körde Yoga i en timme. Hela dagen kändes det som om någon bara ville slänga mig tillbaka i sjukdomen. Imorn kan egentligen bara bli en bättre dag.
Puss på er ♥

You can be a part of all this

Godmorgon ♥
Jag kom just tillbaka från stan, där jag åt lunch med pappa. Jag är så arg och lite rädd, eftersom mitt baggage fortfarande inte har kommit. Tänk om någon har tagit det...Jag skulle dö. ALLA mina sommarkläder är typ i väskan. Jag har på mig en tjocktröja idag. Jag skulle bli så förbannat...Men nu ska jag inte tänka åt detta håll.

Imorse så plockade jag körsbär och gjorde körsbärssaft. Jätte enkelt att göra:
Man behöver:
En stor skål med körsbär,
ca.400ml vatten,
1 Citron-Lemon,
2 matsked Socker (Bäst är gelantinsocker)

Koka upp körsbär, vatten, citronsaft och släng i citronen (skalet ger mer smak).Låt det koka i ca. 10 minuter. Ta ut fruktköttet, kärnorna och citronen. Tillsätt socker och låt det koka i ca. 10 minuter till.
Låt svalna. Saften kan blandas med vatten och drickas med istärningar i sommarsolen.

Jag idag :)

This is what makes us girls

Jag ock Luise cyklade ut igårkväll och passade på att ta lite bilder.Finns det något finare än solnedgångar på sommaren? Tror inte det! ♥

BTW: Tröjorna vi har på oss köpte vi i Berlin vid muren. De är handgjorda med kärlek och pengarna går till en välgörenhet.

Bildbomb

Nu är jag äääntligen hemma efter några underbara dagar i tyskland. Hemma ♥ Tyvärr så fick jag inte med mig mitt baggage, det kommer imorn, så får ni se vad jag köpte!
Vi åkte med båten genom finaste berlin.
Vi träffade några killar...♥
Starbucks♥ i berlin
Med tåget åkte vi till Magdeburg.
I Berlin så hoppade vi in i en fotoautomat och gjorde några bilder :)
Vi cyklade genom Schönebeck.
Drack te i ett cafe.
Det är så sorligt att se hur naturen och staden har förändrats efter översvämningen för några veckor sedan. Så många människor har förlorat sitt hem och allt de ägde. Tyvärr betalar inte ens försäkringen. Sorligt.

Grafitti

Här kommer lite bilder som vi tog i Berlin igar.
Idag var vi i Starbucks (i typ 2 timmar) YAY! *_* Sedan sa akte vi med taget ner till Magdeburg. Vi cyklade runt lite och skypar nu med Christoph. Han ville vara med i bloggen, sa nu nämde jag honom.
Hoppas ni alla har det braaaa <3 Puss pa er <3

Berlin city girl

Jag är så ledsen att det blev så dålig uppdatering. Jag är just nu i Berlin med min Kompis (vi har det bäst här), meeeen jag glömde min dator hemma. Jätte dumt, jag vet. Men jag ska bildbomba senare :)
Idag har vi träffat massa nya, roliga människor, kollat på kultur, SHOPPAT... (En oändlig lång lista....).
Jag är ju hemma här i Berlin och njuter verkligen av allt. So good to be back.
Imorn ska vi resa vidare till Magdeburg.
Jag hoppas ni alla har det lika bra som jag! <3
Puss på er <3

Die young (part 1)

Hej fina läsare ♥
Igår var jag på Ke$ha konserten. Jätte bra show. Verkligen. Det var bara så himla varmt och stämningen var därför inte på topp, men vi hade skit kul ändå. Jag övernattade hos finaste Luise (hon ska komma hem till mig strax), var i tyska ambassade för att fixa grejer till syrran (tog mig mer än en timme...), lunchade med pappa på Östermalmstog, och sitter nu hemma med en redbull och skriver detta inlägg. Jag ska strax packa min väska eftersom jag och Luise drar till Berlin imorn.
Hoppas ni alla har det braaa!
 Ni ska få fler bilder senare, jag hittar bara inte sladden till min stora kamera... :/

Here comes the sun

Åhhhh♥
Vilken underbar dag det är idag! Jag ska fatta mig så kort det går, eftersom jag helst vill ut i igen. Ut i solen. Vi åkte ut med båten, åkte med ringen, åt lunch i fina Waxholm (gick tyvärr inte alls bra idag), shoppade lite, och nu sitter vi hemma på terassen. Helt galet att se hur människorna ligger på stenarna, vid stranden och njuter av dagen. Rätt så!! :)
Nu ska jag strax fixa mig i ordning, eftersom jag ska till gönan, kolla på Kesha. Nån mer som ska?

flashback

Åh nej, jag kollade precis igenom bilder från förra sommaren då vi var i USA (las Vegas, LA, San francisco, New York...). Jag längtar tillbaka. Så mycket. Men snart är det ju också dags för mig att åka på semester. Det blir Berlin, Magdeburg, Sardinien (italien), och pappa bokade för några minuter sen Island. Det kommer väl också bli kul.
Idag var det sååååå härligt väder ju. Hoppas ni alla var ute. Jag var i poolen i mer än en timme. Så jäkla pinsamt: jag lyssnade på musik när jag simmade och gjorde vattengymnastik, men sen så kom så bra låtar att jag typ började dansa. I en timme. Och när man dansar i poolen så ser man helt enkelt ut som ett retard. Punkt. Jag trodde liksom att jag var helt själv, men nähä bakom mig satt mamma I EN TIMME OCH SKRATTADE. *facepalm
Puss på er ♥ Ha en bra lördagskväll!

Pictures in you

Idag mår jag bättre! Solen skiner, pappa är hemma, och jag känner mig pigg. Vi åkte ut till sommarhuset, jag satte vid poolen, PLOCKADE BLÅBÄR, drack redbull, promenerade och fotade runt...
Här får ni snabbt några bilder från idag.
Ha det bra nu! ♥

The fault in our stars

Hejhej,
idag var ingen bra dag. Jag är på dåligt humör, det gick as dåligt med maten och jag är bara trött, trött, trött.
Jag piggade upp lite med redbull, pll, lite starbuckscoffee, One Direction, weheartit, tumblr, promenader, kameran.. all that usual stuff...

Veckans blogg

♥ Lycka till ♥

Live life for what tomorrow have to offer, not for what yesterday has taken

Morning sun

Godmorgon ♥
Jag var uppe ganska tidigt idag, så jag slängde på mig mina gympakläder och sprang en runda. När jag kom tillbaka så hoppade jag på cykeln för att hämta ut paket. Wihooooo! Min saker från parfym-klick.se har kommit. Jag fick hem härlig doftande body lotions och underbara eyeshadows. Kolla in sidan jag köpte dem hos. Verkligen.
    Nu ska jag in till stan för att möta upp mamma och äta lunch med henne. Vi hörs ♥

You want it ? Than fight for it

Har ni alla haft en bra dag?
Jag var ute och cyklade, chillade i trädgården, skypade och kollade på bästa Pretty little liars.
Juste, sen bakade jag också en mängd. Igår citronkaka och idag äkta smörkex. Qui, qui, c´est ca.

Tänkte också slänga in min tumblr blogg. Jag har haft den nu i över ett år och några av er har frågat efter både min tumblr och weheartit. Here it is: jasminwarmedinger.tumblr.com
 Puss på er ♥

Ideas in my head

Jag gjorde idag mitt gym-inspo-collage. Nu är det äntligen gjort och det kommer förhoppningsvis inspirera mig varje dag på nytt (sure..).
Annars så låg jag ute på terrasen under en filt läste en tidning och smakade Starbucks low sugar and fat, coffee. Jag vet att jag är värsta Starbucks-tjejen, men uschh, den var så söt. Jag kunde knappt dricka halva. Varför ska man ha socker i kaffe för?!...

Tänkte också meddela om en ny sak jag vill göra. Jag vill "göra världen till en bättre"...
Nej, men jag vill göra saker som får andra människor kanske att le, eller som bara får dem att känna sig bättre, mer värdefulla.
Jag tänker inte skriva om det jag gör, men jag kommer troligvis slänga upp bidler på bloggen på saker som jag har gjort. ♥

changing in the right direction

Jag färgade precis mitt hår. Sånt kan bara hända när man har tråkigt eller?! Mamma kommer iallafall flippa.

Let´s start a new day

Godmorgon ♥
Mamma och jag är just tillbaka från en löprunda med styrketräning. Det var lika kul som det var jobbigt. :)
    Nu är jag nyduschat och fräsch för att starta dagen med glatt humör. Jag vet inte riktigt än vad jag kommer göra idag, men jag har mycket i mitt huvud.

Don´t be afraid to give up the good and go for the great

Hej fina läsare ♥
Jag sov imorse så länge som jag inte har gjort på 2 år. Jag hoppade upp, slängde på mig kläder och åkte in till stan för att luncha med pappa. När jag kom hem la jag mig i gräset och läste en tidning. Jag njuter så av sommarlovet. Varje dag glädjar jag mig åt fritiden jag har. Så skönt.
När mamma kom hem så åt jag mellis. Jag gjorde en smoothie på blåa bär. Hur gott som helst.
Ska ut och springa lite, känner att det kommer börja regna snart, vill hinna hem innan dess.