My Year 2013

 
 


I Januari var jag i tyskland , nere i Stuttgart, och såklart hemma i Sverige där det blev massor med skridskoåkning.


I februari blev det skidåkning i Norge. Vi åkte först till Oslo, där vi var i Operan och sedan vidare till Hemsedal. Längtar redan nu till att stå på skidor igen.


I mars åkte jag och min pappa ganska mycket MC, jag träffade Kenza, började måla mycket igen och joggade en hel del.


I april flög jag ner till min bästis i tyskland. Så himla skönt det var att bara lämna skolan och all stress hemma.



I maj tog min syrra studenten, så det blev flakåkning och bal för mig med. Sommaren började komma igång och Luise och jag gick på massor konserter. Den 8. maj var jag även på One Direction konserten som var helt underbar. Vi åkte en hel del ut i skärgården, då vi köpte ett landställe där. :)


Luise och jag åkte ner till Berlin och Magdeburg i somras och hade det verkligen hur bra som helst. Måste göras igen!
 
 


I Juli blev det vacation på Sardinien. Åh, jag tror inte att jag har varit så lat på hela året som jag var dessa veckor. Jag bara grillade i solen! Take me back. Vi åkte runt en hel del på ön och besökte olika ställen. 


Mamma, pappa och jag hälsade på min syrra som jobbade på Island. Ärligt talad, Island är ett av värdens mest magiska ställen. Never forget


September. Vad gjorde jag i September? Jag tror att jag inte ens lämnade landet i September. Skolan var väl dagens meny.
Men i september började bloggen gå bättre än någonsin förr, jag blev vald till veckans blogg tre gånger och sedan dess har mina läsare bara ökats! :) Tack för att ni kikar in här varje dag, ni är bäst!


När årets första löv blir röda och man börjar dra på sig tjocka kappor, då är min födelsedag nära. Jag fyllde 17 år i oktober, blev också sjuk, och i slutet av månaden flög vi ner till fleesensee för att återhämta oss.


I november var vi då, som sagt, i Fleesensee och jag hade där en av mina bästa veckor av året. Det kändes så skönt att komma tillbaka dit, till lyxen, till idrotten, till mina kompisar, till nya kompisar, och fest. Tror jag drömmer mig tillbaka dit varje natt.
Vi kikade även förbi i Berlin och på Rygen (tysklands största ö). Fint var det med, men jag tror mitt hjärta blödde efter Fleesensee, så att jag faktiskt inte rikigt kunde njuta.
 Nu har december redan kommit, första snön är redan borta igen och vi närmar oss jul. Min höjdpunkt här var helt klart Nobelprisutelningen som jag fick vara en del av. 
 
 


hedda

Åh vilket härligt år du hade

2013-12-15 / 15:57:37
BLOGG: http://heddan.blogg.se
USSING

Himla fina collage du gjorde!

2013-12-15 / 16:00:45
BLOGG: http://ussing.blogg.se/
Ana Leote

Pretty pics!

xx

http://analeote.blogspot.pt/

2013-12-15 / 16:28:14
BLOGG: http://analeote.blogspot.pt
Erika Pettersson

Sv.
Tack :)

2013-12-16 / 11:18:12
BLOGG: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback