Tisdag

Hejjjjj! ;)))))
Sorry att jag först skriver nu. Jag har inte hunnit än. Idag var det skola, men jag lyssnade även på herr Weintraub i 2timmar. Det var väldigt känslosamt!!! Herr weintraub är nästan 90år gammal och en av de sista som fortfarande är vid liv och överlevde Konzentrations-lägret i auschwitz. Han berättade om allt han mindes. Det var sjukt spännande men gick direkt in i hjärtat! Han berättade om hur han förlorade sin familj, att de flesta av hans syskon+hans mamma blev brutalt mördat och hur han överlevde. Han berättade om att han levde i svält sitt halva liv. Han vägde bara 35kg. Det är då man verkligen får dåligt samvete. Hur kan en värld sträva efter size zero om för inte allt för länge tid människorna dog av svält?!?!? Hemsk ju!!!
När jag kom hem på eftermiddagen så bakade jag en morotskaka till franska imorn! Ni ska få bilder imorgon! ;) pusssss på er! <3




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback